Week 5 8-14 november - Reisverslag uit Marigot, Dominica van Marly Zweerts - WaarBenJij.nu Week 5 8-14 november - Reisverslag uit Marigot, Dominica van Marly Zweerts - WaarBenJij.nu

Week 5 8-14 november

Blijf op de hoogte en volg Marly

15 November 2014 | Dominica, Marigot

Zaterdag 8 november
Vandaag ben ik terug gegaan San Jose om morgen via Miami naar Sint-Maarten te vliegen. Het was echt moeilijk om afscheid te nemen van Helene, maar het moest er toch echt een keer van komen. De bus was drie kwartier te laat, dus we hadden lekker met zijn tweeën in de zon staan wachten. Lucky us! De busrit was verder prima, beetje geslapen met mond open enzo, lekker charmant. Verder ga ik nu lekker slapen want ik moet om 3 uur uit bed omdat ik om 4.30 opgehaald word.

Zondag 9 november
Ik ben net aangekomen in Sint-Maarten na een hele lange dag reizen. Om 3 uit bed om om 21.00 lokale tijd hier aan te komen, maar alles voor de goede zaak natuurlijk. Het wachten op Miami was lang, maar ik heb een beetje rondgewandeld en wifi opgezocht met een vanille latte enzo, dus ook dat komen we wel door. Ik zit nu in The Crew House hostel vlakbij het vliegveld dus dat is lekker makkelijk voor wanneer papa en mama dinsdag aankomen. Morgen ben ik alweer een maand onderweg dus dat moet gevierd worden met een bezoekje aan het strand vind ik. Iedereen hier is harstikke aardig zoals eigenlijk overal wel ben ik al achter. En ik me maar zorgen maken over alleen zijn, dat was dus echt nergens voor nodig. Ik ga me nog eventjes mengen onder de rest en over een uurtje ofzo naar bed want ik ben echt kapot!

Maandag 10 november
Nou dat mengen onder de rest heb ik gemerkt gisteravond. Ik heb nog nooit zoveel kakkerlakken bij elkaar gezien en er zat er zelfs eentje op mijn rug! Ik gillen natuurlijk. Ik ben maar naar binnen gevlucht om op tijd te gaan slapen. Vanmorgen heb ik Karakter gezocht. Deze zoektocht heeft zo ongeveer 1 uur geduurd. Daarna had ik dus zeker een ontbijtje verdiend. Ik heb heerlijk aan het strand gelegen en achteraf gezien nog een cocktailtje gekregen van mijn Amerikaanse buurman met wie ik een parasol had gedeeld. Hij kwam hier al 18 jaar dus had wel wat leuke tips, altijd mooi meegenenomen natuurlijk. Na een dinertje en een avontuurtje op de main road had ik maar besloten om een taxi te pakken terug naar het hostel. Even in de douche gesprongen, pyjamaatje aan, een drankje doen en lekker naar bed aangezien papa en mama morgen aankomen natuurlijk.

Dinsdag 11 november
Papa en mama zijn vanmiddag geland rond 12.30 en ik stond dus klaar. Het vliegveld is nog kleiner dan Eindhoven Airport dus mijn positie was voor hun niet te missen. We hebben de auto opgehaald en zijn naar het hotel gereden wat super mooi is. Mijn eerste nachtje zonder kakkerlakken, woehoe! We kregen een gratis upgrade zodat ik niet in de woonkamer hoefde te slapen, maar een eigen slaapkamer heb dus ik slaap vanavond voor het eerst in een tweepersoonsbed. Ik denk dat ik geweldig ga slapen. We hebben een rondje gereden om een beetje rond te kijken hoe het er hier eruit ziet en het is heel erg leuk. Er zijn alleen geen stoepen of voetpaden te bekennen dus hoe ik me hier ga voortbewegen moet ik nog even bedenken. Daarna zijn we terug gereden richting het hotel en hier verderop in de straat gegeten. Eindelijk echte kaas in plaats van cheddar! Nu zitten we hier in ons heerlijke paradijsje en we gaan straks vast nog een spelletje doen ofzo en een beetje foto’s en filmpjes kijken die de dropbox niet aankan.

Woensdag 12 november
Het plan was om het linkse stukje van het eiland af te touren en een hapje te eten in Marigot, de Franse hoofdstad, maar na een gemiste afslag werd het lunch in Marigot en een tourtje door het hele eiland. Toen we eenmaal weer in Philipsburg beland waren zijn we daar nog eventjes op het veel te harde strand gaan liggen en zijn we daarna terug naar het hotel gereden. Na een uurtje file, ook hier heb je spitsuur, waren we gedoucht en omgekleed om weer bij Mark’s place iets te gaan eten waar ik mijn ouders verbaasde dat ik graag rijst met bonen at in plaats van frietjes. Tja, ik kan moeilijk vier maanden friet gaan eten, denk niet dat ik dan nog in mijn kleren pas. Vanavond nog een paar potjes toepen en dan morgen lekker hier aan het zwembad liggen en later wat winkelen in Philipsburg.

Donderdag 13 november
Vandaag hebben we na een heerlijk ontbijtje lekker aan het hotel zwembadje gelegen tot een uurtje of 15.00. Toen gedoucht en een kijkje genomen in Philipsburg. Na wat rond wandelen en het scoren van een nieuwe bikini, een paar Havaianas en een poging te hebben gedaan tot het scoren van een baantje hebben we wat gegeten aan de boulevard. Hier gingen een aantal cruiseschepen net weg met een vuurwerkshow tot gevolg, Deze was volgens ons natuurljik precies voor de Zweertsjes zo gepland. Om een uurtje of 19.30 zijn we in het hotel aan een tafeltje beland en hebben we nog een paar potjes getoept en een keertje geyahtzeed, waarbij ik natuurlijk heb gewonnen en een yahtzee had met vijf zessen. Maar dat terzijde. Nu gaan we weer lekker slapen en morgen eens een kijkje nemen waar Nathan en ik volgende week gaan vertoeven bij Orient Beach.

Vrijdag 14 november
Zoals gepland zijn we vandaag na een lekker ontbijtje richting Orient Beach gereden en hebben we eventjes gekeken waar Nathan en ik vanaf maandag terecht gaan komen. Het is een heel mooi appartementen complex met een groot zwembad en stuk privé strand. Het ligt ook heel dicht bij de pond naar Pinel eiland waar we daarna naartoe zijn gegaan. We zijn meteen naar het snorkel winkeltje gewandeld en hebben er drie gehuurd. Daar zijn we dan ook wel twee uur mee in het water geweest en hebben we allerlei visjes gezien. Nadat mama haar flipper met de voorkant voor aan had getrokken, we een rookpauze hadden gehad en weer terug in het water waren geweest zijn we wat gaan drinken in een van de twee strandtentjes, want meer was er ook niet. Een heerlijk onbewoond toeristisch eilandje dus. Drie colaatjes en een schaal fruit verder zijn we weer op de boot terug gegaan en zijn we terug naar het hotel gereden. Ik was als top navigator natuurlijk in slaap gevallen, maar dat mocht de pret niet drukken. We waren er zo en daar heb ik nog eventjes heerlijk verder geslapen aan het zwembad. Vakantie houden is tenslotte ook een hele bezigheid. We waren weer bij Mark’s Place gaan eten, voor de derde keer maar het is dan ook erg lekker. Het plan was om vanavond nog een spelletje te gaan doen, maar mis padres liggen al op bed. Ik heb nog eventjes tv gekeken en ga hierna ook een dutje doen. Morgen blijven we lekker in de buurt van het hotel, misschien dat mama en ik eventjes gaan winkelen, maar daar kunnen we morgen nog over beslissen.

  • 15 November 2014 - 10:23

    Kittyvandesande:

    Hoi allemaal.
    Wat klinkt het weer allemaal gezellig,op de kakkerlakken na natuurlijk.
    Maak er samen maar een paar hele leuke dagen van.
    Heel veel groetjes van Kitty xx

  • 15 November 2014 - 11:53

    Debbie Zweerts:

    veel plezier nog samen

  • 15 November 2014 - 16:03

    Oma En Opa Van Slingerland:

    Hoi Marly Ik heb alles gelezen en vindt het fijn dat het gaat zo als jij graag wilt nog gezellig
    Met Karin en Arthur
    en de groetjes van Opa en Oma uit Costa La Besta ??

  • 15 November 2014 - 20:46

    Helga Hogeweg:

    Hoi Marly, jullie hebben het super gezellig he. Geniet er maar van, want ze vertrekken over een paar dagen alweer. Heb vanavond een leuke foto van je gekregen samen met je pap. Doe je pap en mam de groeten en geniet de komende tijd samen met Nathan.
    Groetjes van Helga.

  • 16 November 2014 - 19:01

    Danielle:

    Hey Marly, fijn dat je ouders er zijn om deze pracht ervaring (gedeeltelijk ) met jou te delen! Op naar maandag als je querido Nathan aankomt..joehoe ..fijne vooruit zichten!
    Heerlijk om jou te kunnen volgen via de reisverslagen!
    Heel veel plezier met Nathan volgende week, pasaros bien!
    Liefs Danielle & Ambar

  • 16 November 2014 - 23:53

    Marly Zweerts:

    Hi iedereen, heel erg bedankt voor de leuke reacties. Ik hou alles weer strak bij voor een nieuw verhaaltje voor volgende week.

    Groetjes en kusjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominica, Marigot

Marly

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1211
Totaal aantal bezoekers 9814

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 26 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: