Week 4 1-7 november - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Marly Zweerts - WaarBenJij.nu Week 4 1-7 november - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Marly Zweerts - WaarBenJij.nu

Week 4 1-7 november

Door: Marly Zweerts

Blijf op de hoogte en volg Marly

07 November 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo

Zaterdag 1 november
Na een ontzettend leuk Halloween feestje van gister heb ik vandaag de grootste kater ooit gehad. Tja, wat moet je anders dan over gaan op vodka als er geen bier meer is. Het was wel een super leuke avond en ik denk dat mijn Finding Nemo outfit toch wel de kroon spande. Ik werd dus wakker rond een uurtje of 13.30 en na nog een uurtje in bed te blijven liggen besloot ik er toch maar in te gaan geloven dat ik daar niet kon blijven liggen, hup de douche in dus. Verder heb ik vrij weinig gedaan dan uitkateren, skypen en voor de vijfde keer een poging gedaan tot het kopen van mijn logbook voor het duiken, maar ik loop mijn instructeur heel de tijd mis. ‘s Avonds heb ik met Maaike bij Chitre gegeten en we hebben een trits ijsje gescoord als toetje. Dat is zo’n beetje de lokale delicatesse, dus dat kunnen we niet laten liggen natuurlijk. Vanaf vanavond 00.00 t/m morgenavond 00.00 mag er geen alcohol verkocht worden, vraag me niet waarom, maar daarom zijn er een aantal nu, 21.00, al vertrokken naar de bar. Ik hou het bij een rustig nachtje heb ik maar besloten. Graag zou ik morgen de chocolate tour doen, maar dat ben ik vergeten aan te geven, dus morgenvroeg eventjes vragen of dat nog kan.

Zondag 2 november
Het weekend loopt alweer op zijn einde. Vanmorgen kwam ik Olivia beneden in de keuken tegen en die vertelde dat ze bij La Buga gingen duiken naar the caves en aangezien ik dat ook nog graag wilde doen ben ik daar meteen eventjes een kijkje gaan nemen. Om 13.30 werd ik verwacht dus dat was weer een mooie invulling van de dag. Met een groepje hebben we door de grotten gedoken en bij de tweede duik zijn we naar een andere spot gegaan genaamd ‘Casa Blanca’. Vernoemd naar het enorme witte huis wat op het strand staat. En ik maar denken dat er nog iets van een poëtische betekenis zat achter die divespot namen. We hadden een enorme rog gezien van zeker een meter breed, dus dat was wel een kersje op de taart. ‘s Avonds heb ik met Maaike bij Chitre gegeten, even lekker gewoon. Vanavond wordt een rustig avondje, dan kunnen we er later deze week weer goed tegenaan.

Maandag 3 november
Vandaag is het Independence Day en dat betekent parades en enthousiaste kindjes in leuke pakjes om dit natuurlijk te vieren. Beetje jammer dat het natuurlijk regenseizoen is en het niet normaal hard heeft geregend. Daarbij had ik les tijdens de optocht, dus die had ik grotendeels gemist. Het einde had ik nog net wel gezien. Daarna snel mijn verloren bh bij de wasserette opgehaald, wat was ik blij dat ie daar lag aangezien ie niet in mijn schone waszak zat. Ook nog eventjes een wetshirt teruggebracht naar de diveshop want dat was ik gister vergeten. Meteen eventjes afscheid genomen van iedereen daar want ik wist dat ik hun niet meer ging terug zien omdat ik woensdag al wegga. Vanavond gaan we eventjes gebruik maken van La Iguana’s Nasty Monday, zal weer een mooi avondje worden!

Dinsdag 4 november
Vandaag was een heel leuk dagje ondanks mijn laatste les hier bij Spanish by the Sea. Samen met Tinna waren we naar de Oreba Chocolate Tour geweest op het vaste land waar we het hele process te zien kregen over hoe chocolade gemaakt wordt. Daarbij hadden we er heerlijk gegeten en kregen we er een chocolade gift bij. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Onze gidsen Jack en Samuel konden er alles over vertellen en hiermee kon ik meteen een beetje mijn Spaans oefenen natuurlijk. We hebben ook eindelijk een luiaard gezien. Eenmaal terug konden we onze schoenen schoonmaken want die waren niet meer terug te vinden onder de modder door het hiken. Daarna lekker douchen en vast wat dingetjes klaarleggen want morgen ga ik door naar Puerto Viejo, Costa Rica. Het lijkt me heel raar om hier niet meer te zijn, maar ik ben ook wel weer klaar voor het volgende stukje van mijn reis. Vanavond nog eventjes een drankje doen op mijn laatste avond en dan morgenvroeg mijn backpack weer inpakken en op naar locatie twee in deze reis.

Woensdag 5 november
Dit was mijn laatste dag in Bocas. Ik vond het echt ontzettend raar om weg te gaan want Bocas was langzaam toch wel in een tweede thuis veranderd. Maar het is tijd voor een nieuw avontuurtje want ik ben nu in Puerto Viejo, Costa Rica. De reis duurde ongeveer 4 uur in totaal, maar we krijgen een uurtje extra op deze kant van de wereld dus volgens de klok maar 3. Eenmaal in het hostel heb ik eventjes een dutje gedaan want ik was echt helemaal kapot van mijn laatste avond. Samen met Rik hebben we heel Bocas op zijn kop gezet! Nou ja, misschien niet heel Bocas maar wel La Iguana. Na een uurtje in het hostel van Spanish by the Sea kwam Helene ook aan. We hadden al afgesproken om hier in Puerto Viejo te meeten want zij was vorige week vrijdag al gegaan. Eerst dadelijk lekker eten dus en een tourtje door de stad want Helene kent het hier als haar broekzak!

Donderdag 6 november
Vandaag was mijn eerste echte dagje in Puerto Viejo, Costa Rica. Vanmorgen zijn Helene en ik wat gaan ontbijten nadat we eventjes moesten verhuizen van kamer. Ik denk dat dat het beste ontbijt is wat ik tot nu toe had gegeten. Daarna hadden we nog lekker gewinkeld en ben ik weer een paar oorbellen, armbandje en een broekje rijker. Toen allebei een fiets gehuurd bij het hostel en met een strak plan naar Punta Uva gefietst, we zijn daar alleen nooit aangekomen omdat het te hard regende. Got to love the rain season. We waren nog gestopt bij het animal rescue center omdat Ida, een klasgenootje uit Bocas, daar vrijwilligerswerk doet en ik hoopte dat we nog wat aapjes mochten zien, maar dat mocht niet buiten de tour uren. Daarbij was Ida ziek en zijn we dus maar doorgefietst. Er liepen wel mensen net buiten de aapjes naar binnen te brengen en die hingen met zijn vieren aan 1 persoon ongeveer. Toen we doorfietsten naar Punta Uva zijn we gestopt om wat te eten en daarna begon het zo hard te regenen dat we maar besloten om terug te gaan. Ik denk niet dat ik eerder zo zeiknat ben geweest van de regen. Zelfs mijn bikini was nat die ik aanhad. Dus hier snel even afdrogen, even een verhaaltje schrijven over vandaag en dan dadelijk wat eten en vanavond een dansje wagen, het is tenslotte ladiesnight dus gratis drankjes tot 24.00. Morgen moeten Helene en ik om 8.20 paraat staan voor de ziplining tour.

Vrijdag 7 november
Het was zo leuk gister op stap. Er stond een ping pong tafel in het café dus daar heb ik volle bak gebruik van gemaakt. Verder flink wat drankjes en dansjes achterover gewerkt dus weer een geslaagde avond. Vandaag is ziplining day! Het was echt super leuk. We hadden vanmorgen ontbeten met Tine en Josefien, twee Deense dames die gister ook mee op stap waren, en daarna werden we opgehaald door Exploradores. Het was ongeveer 45 minuten met de auto en we moesten ook van auto wisselen omdat de weg zo ruw was. Helene en ik hadden een full day tour en we waren dan ook de enige. Met drie gidsen gingen we op pad en we begonnen met een oefen zipline, daarna een hike waarbij vanalles werd uitgelegd over de bossen. Vrij snel gingen we abseilen en eindigden we bij een rivier. Daar gingen we ook langs een waterval naar beneden en konden we ook een plonsje wagen. Als we het zelf niet hadden gedaan dan had de gids ons er wel in geduwd. Daarna weer omhoog achter de waterval door. Verder nog wat hiken en heel veel ziplinen. We eindigde in een superman zipline waarbij je aan je rug vast zit en echt dat vliegende gevoel krijgt. Het was super leuk! Straks is er een bbq, dat is net als in Bocas elke week op vrijdag en vanavond wordt het een rustig avondje van mijn tas inpakken denk ik. Morgen ga ik om 12 uur alweer naar San José om daar te overnachten en dan zondag morgen naar Sint-Maarten te vliegen. De tijd gaat echt zo snel, maar ik heb er onwijs veel zin in.

  • 08 November 2014 - 13:01

    Kittyvandesande:

    Hoi Marly.
    Wat klinkt het allemaal weer geweldig.
    Ik zou maar een paar daagjes over willen komen.
    Zeker de avontuurlijke activiteiten die je hebt gedaan lijken mij helemaal super.
    Marly wat super fijn dat je het zo goed naar je zin hebt,met heel veel leuke mensen om je heen.
    Nog heel even en dan ben je op St.Maarten voor het volgende avontuur.
    Dat wordt zo wie zo een knuffelweek met papa en mama.
    Marly heel veel plezier en geniet ervan.
    Knuffel van Kitty xx

  • 09 November 2014 - 10:02

    Oma En Opa Van Slingerland :

    Hoi Marly Ik heb alles gelezen en vindt het voor jou heel fijn dat het zo goed gaat dus ga ervoor
    op naar het volgende groetjes van Opa en Oma uit CostaLa Besta

  • 09 November 2014 - 19:38

    Helga Hogeweg:

    Hallo meisje. Even een paar woorden uit Maastricht. Zo te lezen gaat het heel goed met je. Geniet maar lekker, dit kan niemand je meer af pakken. Is leuk om je zo te volgen. Nog een paar dagen en dan zijn je pap en mam bij je, dat wordt vast ook weer gezellig. Geniet samen maar lekker op St. Maarten. Marly heel veel plezier en tot de volgende keer.
    Dikke knuffel van Helga.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Marly

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 9812

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 26 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: